שחזור רייד

לחברת דוקטור דיסק יש ניסיון עם שחזור רייד מכל הסוגים. בתהליך שחזור מערך רייד/נאס מתבצע חיבור של מספר כוננים קשיחים וזאת בכדי כדי ליצור כונן וירטואלי בעל שטח אחסון גדול.

מערך רייד נבנה כדי להשיג 3 מטרות:

שרידות המידע

שיפור המהירות

שטח אחסון גדול

שחזור רייד - המערכת

שרידות המידע היא בדרך כלל הסיבה העיקרית לבניית מערך רייד. במקרה של כשל באחד הכוננים כל מה שניתן לעשות הוא להחליף את הכונן הפגום בכונן תקין, ולאחר מכן המערכת תמשיך לפעול ללא הפרעה. למרות שיש לכם מערך רייד, והמידע אמור להישאר לתמיד לעיתים המידע נמחק בשוגג ואז תהיו חייבים לפנות למעבדת דוקטור דיסק לצורך ביצוע שחזור רייד מהיר שיחזיר לכם את כל הקבצים החשובים.

הגורמים לאובדן מידע במערך רייד

כשל במספר כוננים בבת אחת – תפקידם של מערכי רייד הוא לשמר את המידע גם במצבים בהם אחד הכוננים מפסיק לפעול. לעיתים בעקבות קצר חשמלי יגרם נזק למספר כוננים באותו זמן.

כשל בבקר – כשל כזה יגרום למחשב להפסיק לזהות את המחשב. במקרה כזה אין לנסות לאתחל שוב את המערך. במהלך האתחול נכתבות הגדרות חדשות למערך, ואם התהליך לא יושלם בהצלחה המידע יהיה בסכנה ואז תצטרכו לפנות אלינו לצורך שחזור רייד.

זיהוי שגוי של כונן שקרס – כאשר אחד הכוננים במערך קורס יש לוודא שהכונן המוחלף הוא אכן הכונן שקרס, ולכן כדאי מראש למספר את הכוננים באופן שתואם את מספרי הכוננים כפי שהם מזוהים בבקר.

כשלים לוגיים – מערך ריד נועד כדי לשמר את שרידות המידע במקרים של כשל פיזי אך אינו מספק כל הגנה כנגד כשלים לוגיים: פירמוט, מחיקה בשוגג, או תוכנות זדוניות. בכדי להחזיר מידע שנמחק בשוגג, יש צורך לבצע פעולה של שחזור מידע במערכת.

מערך ריידמה לעשות לאחר קריסת המערך?

הדבר הראשון שיש לעשות הוא להפסיק להפעיל את המערך באופן מיידי. ניסיונות אתחול עלולים לגרום להחמרת המצב. צרו איתנו קשר לצורך קבלת ייעוץ מקצועי על שחזור רייד ללא כל התחייבות או עלות מצידכם. עלות הבדיקה למערך רייד הינה 250 ש"ח בתוספת מע"מ.

 

לביצוע שחזור רייד אמין ומקצועי אתם מוזמנים לצלצל עוד היום אל דוקטור דיסק:
1700-700-413

להתייעצויות עם מומחה: 03-532-5203

מרכז המידע

כיצד משחזרים מידע

כשאנו מוחקים מידע מהכונן . אנו לא מבצעים כל שינוי בקובץ. מרכת הקבצים מגירה את המקום בו מאוחסן הקובץ כמקום פנוי לכתיבה. בכל זמן שלא נכתב מידע חדש באותו אזור בדיסק בו נימצא הקובץ הקובץ ישאר בשלמותו. וכן ברוב הקרים ניתן לשחזר מידע שנמח.ק. גם כאשר אנו םרמטים (םירמוט מהיר) את הכונן.

קרא עוד

הכונן מתקתק מה זה אומר?

כשהכונן משמיע נקישות משמעות הדבר שרשי הקריאה אינם מצליחים לקרא כל מידע מהכונן ולכן הם נעים מצד לצד ומכים על דפנות הכונן. מספר גורמים יכולים להיות לכך ראשי קריאה פגונים. זאת הסיבה ההנפוצה היותר. עם הנקישות מופיעות מיד לאחר חבטה מירב הסיכויים לכך שראשי הקריאה נחבטו ואינם מתפקדים יותר.

קרא עוד

סוגי התקלות בכונים קשיחים

ראשי הקריאה אחראים על קריאה/ כתיבה של המידע לדיסק הקשיח . אין כל דרך לשחזר מידע מכונן קשיח אם ראשי הקריאה אינם תקינים ויש צורך לבצע החלפת ראשים בדיסק לצורך השחזור. לצורך זה יש למצא דיסק קשיח זהה לחלוטין לדיסק הפגום , לפתוח את הדיסק בחדר נקי ולבצע את החלפת הראשים התקולים.

קרא עוד