כיצד משחזרים מידע

כשנעלם לנו חומר מהמחשב באופן פתאומי, אחת השאלות השאלות שאנחנו שואלים את עצמנו היא כיצד משחזרים מידע שנמחק. המחשב משמש אותנו למגוון דברים. בין אם מדובר במשחקים, פנאי, עבודה ועוד המון דברים אחרים שניתן לעשות בעזרת המחשב. לעיתים בעקבות עבודה רבה על המחשב, או סתם בגלל כשל טכני כלשהו עלולים להימחק לנו קבצים מהמחשב. במאמר הבא ננסה לתת לכם טיפה מושג איך בכלל המידע נמחק והאם יש בכלל סיכוי לשחזר אותו.

מידע שנמחק

כשאנו מוחקים מידע מהכונן אנו לא מבצעים כל שינוי בקובץ. מערכת הקבצים מגדירה את המקום בו מאוחסן הקובץ כמקום פנוי לכתיבה. בכל זמן שלא נכתב מידע חדש באותו אזור בדיסק בו נימצא הקובץ, הוא ישאר בשלמותו, וכן ברוב המקרים ניתן לשחזר מידע שנמחק גם כאשר אנו מפרמטים (פירמוט מהיר) את הכונן.

כיצד משחזרים מידעבפירמוט מהיר כל שנעשה הוא הגדרת כל שטח האחסון בדיסק כאזור פנוי. בכל זמן שלא נכתב מידע חדש לכונן ניתן לשחזר את המידע בשלמותו. לא כך הדבר אם אנו מבצעים פירמוט איטי. בפירמוט איטי המחשב כותב מידע חדש (0) בכל שטח האחסון של התקן האחסון. במצב כזה המידע אובד לצמיתות באופן שאינו ניתן לשחזור. קורה לפעמים שהמחשב לא פועל והדרך היחידה להחזיר אותו למצב תקין היא לפרמט, ואז אנו מבצעים את ההפרימוט בלי לחשוב פעמיים, אך לאחר מכן אנחנו נזכרים שהיו בו תמונות מהטיול בקיץ שעבר, קבצי וורד חשובים ששמרנו כגיבוי ועוד, ואז אנחנו מתחילים לחפש כיצד משחזרים מידע שנמחק, ולבסוף לא מצליחים לעשות דבר. .

קרתה תקלה? רוצים לדעת מה לעשות? צלצלו אלינו:

03-532-5203

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

שחזור מידע כשההתקן אינו תקין

הדרך היחידה לבצע שחזור מידע מכונן פגום היא לתקן את הכונן ולהפעילו. הדעה הרווחת היא שקיים מכשיר היודע לקרוא נתונים ישירות מצלחות המידע (בדומה לתקליטורים) ובכך הופך את החלפת הרכיבים בכונן לפעולה מיותרת. למרות שזוהי הנחה הגיונית, אם ניתן לקרוא תקליטור בכל מחשב ללא קשר למחשב בו הוא נצרב מדוע אי אפשר לעשות זאת עם צלחות המידע?

כיצד משחזרים מידע מדיסק קשיח

הסיבה היא שבניגוד לתקליטורים, אין סטנדרט אחיד לכתיבת מידע בכונן קשיח וכל סדרת יצור המידע נכתב באופן שונה. הדרך היחידה לקרוא את המידע היא בעזרת הפעלה של הכונן בהתקני אחסון מבוססי פלאש (כרטיסי זכרון, התקני יו אס בי, טלפונים סלולאריים). החלק אשר אחראי על כתיבת המידע לדיסק הוא הבקר, שהינו רכיב אלקטרוני. כאשר נוצר כשל בבקר, ניתן לחבר את רכיב הפלאש למכשיר המסוגל לקרוא את המידע ישירות ללא צורך בבקר. עכשיו גם אתם יודעים כיצד משחזרים מידע שהלך לאיבוד.

המידע שעל הכונן הקשיח, הטלפון או הדיסק און קי נמחק ואתם לא מבינים כיצד משחזרים מידע שנעלם? לנו יש מה להציע.

לשחזור מידע שאבד פנו למומחים של דוקטור דיסק:

03-532-5203

להתייעצויות עם מומחה: 03-532-5203

מרכז המידע

כיצד משחזרים מידע

כשאנו מוחקים מידע מהכונן . אנו לא מבצעים כל שינוי בקובץ. מרכת הקבצים מגירה את המקום בו מאוחסן הקובץ כמקום פנוי לכתיבה. בכל זמן שלא נכתב מידע חדש באותו אזור בדיסק בו נימצא הקובץ הקובץ ישאר בשלמותו. וכן ברוב הקרים ניתן לשחזר מידע שנמח.ק. גם כאשר אנו םרמטים (םירמוט מהיר) את הכונן.

קרא עוד

הכונן מתקתק מה זה אומר?

כשהכונן משמיע נקישות משמעות הדבר שרשי הקריאה אינם מצליחים לקרא כל מידע מהכונן ולכן הם נעים מצד לצד ומכים על דפנות הכונן. מספר גורמים יכולים להיות לכך ראשי קריאה פגונים. זאת הסיבה ההנפוצה היותר. עם הנקישות מופיעות מיד לאחר חבטה מירב הסיכויים לכך שראשי הקריאה נחבטו ואינם מתפקדים יותר.

קרא עוד

סוגי התקלות בכונים קשיחים

ראשי הקריאה אחראים על קריאה/ כתיבה של המידע לדיסק הקשיח . אין כל דרך לשחזר מידע מכונן קשיח אם ראשי הקריאה אינם תקינים ויש צורך לבצע החלפת ראשים בדיסק לצורך השחזור. לצורך זה יש למצא דיסק קשיח זהה לחלוטין לדיסק הפגום , לפתוח את הדיסק בחדר נקי ולבצע את החלפת הראשים התקולים.

קרא עוד