סוגי התקלות בכוננים קשיחים

סוגי התקלות בכוננים קשיחים – תקלה בראשי הקריאה

ראשי הקריאה אחראים על קריאה/ כתיבה של המידע לדיסק הקשיח . אין כל דרך לשחזר מידע מכונן קשיח אם ראשי הקריאה אינם תקינים ויש צורך לבצע החלפת ראשים בדיסק לצורך השחזור. לצורך זה יש למצא דיסק קשיח זהה לחלוטין לדיסק הפגום , לפתוח את הדיסק בחדר נקי ולבצע את החלפת הראשים התקולים. החלפת ראשים הינן תהליך יקר, ומורכב שעלותו נעה בין 3500-6000 ש:ח.
כשאנו מבשרים ללקוחת שרשאי הקריה תקולים ויש צורך לבצע החלפת רשאים בדיסק הם מבהירים לנו שהם אינם מעוניינים לתקן את הדיסק אלה רק במידע . הדעה הרווחת היא שניתן לקרא את המידע ישירות מהצלחות באמצאות כלי שחזור. המציאות היא שלא קיים מכשיר כזה ולכן הדרך היחידה לקראה את המידע היא על ידי הרכבת ראשים תקינים במקום הראשים התקולים. מומחים של ד"ר דיסק מנסים למצוא את הפתרון הכי טוב, יעיל והכי מתאים לכל סוגי הבעיה.

במידה וכונן קשיח ניזוק ואתם מעוניינים בשחזור מידע פנו אלינו בטלפון:

03-532-5203

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

סיבות לתקלות בראשי הקריאה

מכה או חבטה

אחת הסיבות הנפוצות ביותר לאובדן מידע בכוננים חיצוניים היא התעקמות ראשי הקריאה שהתרחשה לאחר נפילה או חבטה.
במקרים רבים הכונן נופל או נחבט, ראשי הקריאה נעקמים והמידע אובד ..(לכן אנו גם מצעים ללקוחותינו לבחור כונן גיבוי כונן פנימי המוגן יותר על פני כונן חיצוני) ..

תקלה בראשי הקריאה יכולה להיות מלאה או חלקית

תקלה מלאה, משמעות היא שכל ראשי הקריאה פגומים, באופן שאינו מאפשר קריאה של מידע.
לעיתים הפגיעה היא חלקית שמשמעותה שניתן לקרא רק חלק מהמידע באמצאות הראשים הקיימים. במקרה זה אנו מצעים ללקוחותינו אפשרות לשחזר את המידע בעלות הנמוכה משמעותית מעלות שחזור על ידי החלפת ראשים. בתום השחזור יכול הלקוח לצפות במידע המשוחזר ולהחליט באם הוא מקבל או דוחה את ההצעה.

סוגי התקלות בכוננים קשיחיםהתישנות

לאורך זמן ראשי הקריאה מתיישנים ותפקוד ראשי הקריאה יורד עד לנקודה בה לא ניתן כלל לקרוא את המידע.
מאפיינים: הכונן הופך להיות איטי מאוד, לעיתים אינו מזוהה על ידי מערכת ההפעלה, משמיע רעשים לא רגילים או מבקש אתחול.
במקרה כזה מומלץ להפסיק מייד את הפעלת הכונן. נסיונות לקרוא מידע באמצעות תוכנות שחזור עשויים לגרום ל”טיגון” של ראשי הקריאה שיחייב את החלפתם. הבאת כונן אלינו כאשר ראשי הקריאה תקינים תאפשר לנו לבצע שחזור מידע באמצאות הראשים הקימיים בעלות של 500-2000 ₪ בכפוף לרמת הנזק לראשים.

נפילת מתח

נפילת מתח כתוצאה מכשל בספק הכח או מפלי מתח חשמלי יגרמו נזק ללוח החשמלי, ולעיתים גם לראשי הקריאה.
ציפים שרופים על הלוח החשמלי מעידים בדרך כלל גם על נזק שעבר גם לראשי הקריאה.

מאפיינים

אחד ממאפיינים של סוגי התקלות בכוננים קשיחים בראשים זה נקישות. ראשי הקריאה אינם מצליחם לקרוא את המידע והם נעים מיצד לצד ונוקים בדפנות הכונן. לעיתים הכונן התחיל לפעול ולהסתובב, ואז נשמע מספר נקישות והכונן יפסיק לפעול. מומלץ לנתק את הכונן באופן מיידי. ראשי קריאה הנחבטים בדפנות הכונן עלולים להישבר ולפזר שבבי מתכת על פני הצלחות בהן מאוחסן המידע ולגרום לשריטות שיגרמו לאבדן המידע לצמיתות ללא אפשרות שחזור.

Stiction

מצב בו ראשי הקריאה נחים על הצלחות במקום במקום באזור “החניה: בו אהם אמורים להיות. הדיסק ישמיע זמזום בכל פעם שננסה להפעיל את הכונן.
לצורך השחזור יש לפתוח את הכונן בחדר נקי להחזיר את הראשים למקומם הטבעי. מצב זה גורם גם לפגיעה מסוימת בראשי הקריאה. אך לעיתים במצב הזה עדיין מצליחים לקרוא את המידע באמצעות מכשירים ייעודיים שנוצרו למטרה זאת.

להזמנת שירותי שחזור קבצים או בירור בנושא שחזור מידע צלצלו אלינו:

להתייעצויות עם מומחה: 03-532-5203

מרכז המידע

כיצד משחזרים מידע

כשאנו מוחקים מידע מהכונן . אנו לא מבצעים כל שינוי בקובץ. מרכת הקבצים מגירה את המקום בו מאוחסן הקובץ כמקום פנוי לכתיבה. בכל זמן שלא נכתב מידע חדש באותו אזור בדיסק בו נימצא הקובץ הקובץ ישאר בשלמותו. וכן ברוב הקרים ניתן לשחזר מידע שנמח.ק. גם כאשר אנו םרמטים (םירמוט מהיר) את הכונן.

קרא עוד

הכונן מתקתק מה זה אומר?

כשהכונן משמיע נקישות משמעות הדבר שרשי הקריאה אינם מצליחים לקרא כל מידע מהכונן ולכן הם נעים מצד לצד ומכים על דפנות הכונן. מספר גורמים יכולים להיות לכך ראשי קריאה פגונים. זאת הסיבה ההנפוצה היותר. עם הנקישות מופיעות מיד לאחר חבטה מירב הסיכויים לכך שראשי הקריאה נחבטו ואינם מתפקדים יותר.

קרא עוד

סוגי התקלות בכונים קשיחים

ראשי הקריאה אחראים על קריאה/ כתיבה של המידע לדיסק הקשיח . אין כל דרך לשחזר מידע מכונן קשיח אם ראשי הקריאה אינם תקינים ויש צורך לבצע החלפת ראשים בדיסק לצורך השחזור. לצורך זה יש למצא דיסק קשיח זהה לחלוטין לדיסק הפגום , לפתוח את הדיסק בחדר נקי ולבצע את החלפת הראשים התקולים.

קרא עוד